logo_1_1 logo_1_2 logo_1_3 logo_1_4 logo_1_5 logo_1_6
logo_2_1 logo_2_2 logo_2_3 logo_2_4 logo_2_5 logo_2_6 logo_2_7

750 грантів по 4 000 євро від EU4Business для мікробізнесу

Головна мета грантової підтримки – відновлення діяльності мікропідприємців на територіях України, що найбільше постраждали від бойових дій та були деокуповані, а також посилити стійкість мікробізнесу в умовах війни з усіх інших регіонів України.

Про грантову підтримку

Мікропідприємцям будуть надані гранти у розмірі до 4000 євро у гривневому еквіваленті для реалізації заходів з відновлення своєї господарської діяльності через три уповноважених банки: Ощадбанк, ПриватБанк та Банк Львів.


Відбір отримувачів грантів відбуватиметься в межах трьох конкурсів, для участі в яких мікропідприємець має подати заяву на порталі Дія. Переможці кожного з конкурсів визначатимуться в автоматичному режимі на рейтинговій основі на підставі порівняння показників діяльності підприємства до війни та під час бойових дій, тому жодних розрахунків чи бізнес-планів робити не потрібно.


Кошти мікрогранту можуть бути спрямовані на придбання обладнання, переміщення майна підприємства, закупівлю сировини та матеріалів, виплату заробітної плати, орендну плату та інші господарські витрати.


!!! ВАЖЛИВО ВРАХУВАТИ !!! Кошти мікрогранту використовуються на фінансування вартості придбання товарів, робіт, послуг без урахування податку на додану вартість (ПДВ), який має сплачуватись за рахунок власних коштів мікропідприємця.

Хто надає грантову підтримку?

Грантова підтримка від EU4Business реалізуються в межах програми міжнародної співпраці «EU4Business: відновлення, конкурентоспроможність та інтернаціоналізація МСП», що виконується німецькою федеральною компанією Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit (GIZ) GmbH за фінансування Європейського Союзу та Уряду Німеччини.


Проект реалізовано за сприяння – Міністерство цифрової трансформації України, Міністерство економіки України, Міністерство фінансів України.


Партнер з виконання – Фонд розвитку підприємництва. Подати заявку на грант можливо виключно через єдиний портал державних послуг Дія.


Інформаційні партнери: Офіс з розвитку підприємництва та експорту, національний проєкт із розвитку підприємництва та експорту Дія.Бізнес.


Уповноважені банки: Ощадбанк, Банк Львів та ПриватБанк.

main_image

Відбір учасників програми мікрогрантів

Відбір відбуватиметься в межах трьох конкурсів (прийом заявок триватиме протягом двох тижнів по кожному конкурсу з моменту оголошення):

01

Перший конкурс

для відбору 250 мікропідприємців, які зареєстровані та провадять діяльність в найбільш постраждалих від війни областях:

(Дніпропетровській, Донецькій, Запорізькій, Київській (окрім м. Київ), Луганській, Миколаївській, Сумській, Чернігівській, Харківській та Херсонській)

map_01

Тривалість конкурсу 14 днів

Оголошення результатів конкурсу до 14 днів

Прийом заявок: 08.08.2023 – 21.08.2023

02

Другий конкурс

для відбору 250 мікропідприємців, які зареєстровані та провадять діяльність на деокупованих територіях:

раніше тимчасово окупованих територіальних громадах Київської, Чернігівської, Харківської, Херсонської, Донецької, Сумської областей чи інших областей, які будуть деокуповані на момент подання заяви

map_02

Тривалість конкурсу 14 днів

Оголошення результатів конкурсу до 14 днів

Прийом заявок: 22.08.2023 – 04.09.2023

03

Третій конкурс

для відбору 250 мікропідприємців, які зареєстровані та провадять діяльність в усіх областях України, крім тимчасово окупованих територій

map_03

Тривалість конкурсу 14 днів

Оголошення результатів конкурсу до 14 днів

Прийом заявок: 05.09.2023 – 18.09.2023

Переможці кожного з конкурсів визначатимуться в автоматичному режимі на рейтинговій основі на підставі таких основних критеріїв: рівня постраждалості від війни, потенціалу для відбудови та якості заходів з відновлення діяльності мікропідприємства. logo_2_1 Подати заявку

Який мікропідприємець може отримати Грант від EU4Business для мікробізнесу?

b3_img b3_img_mob
Детальні критерії прийнятності мікропідприємств
  • зареєстроване в установленому законом порядку як фізична особа - підприємець, юридичною особою - суб’єктом мікропідприємництва, кінцевими бенефіціарами якої є виключно фізичні особи - громадяни України;
  • середньооблікова кількість штатних працівників за звітний період (календарний рік) не перевищує 9 осіб, а річний дохід від будь-якої діяльності не перевищує суму, еквівалентну 2 мільйонам євро, визначену за офіційним курсом Національного банку України, що діє на останній день звітного періоду;
  • на дату подання заяви здійснює господарську діяльність за основним видом економічної діяльності, який дозволений до фінансування відповідно до затвердженого переліку. Здійснення господарської має бути підтверджено даними фінансової звітності мікропідприємства станом на 01.01.2023;
  • не входить до групи пов'язаних контрагентів, учасниками якої є юридичні особи;
  • не отримувало з 01.02.2022 року міжнародну технічну допомогу (гранти);
  • відсутня заборгованість перед бюджетом, Пенсійним фондом України, фондами загальнообов’язкового державного соціального страхування;
  • надало не більше однієї заяви на участь у Програмі мікрогрантів з урахуванням групи пов’язаних контрагентів, учасниками якої можуть бути фізичні особи-підприємці;
  • має позитивну кредитну історію та бездоганну ділову репутацію;
  • кінцевими бенефіціарними власниками якого є виключно громадяни України;
  • засновники або бенефіціари юридичних осіб, яких не належать до політично значущих осіб;
  • не зареєстровано та не провадить свою господарську діяльність на тимчасово окупованій території України станом на дату подання заяви;
  • не провадить господарську діяльність на території російської федерації та республіки білорусь;
  • не віднесено до юридичних або фізичних осіб, до яких застосовуються спеціальні економічні та інші обмежувальні заходи (санкції);
  • щодо якого не порушено справи про банкрутство та/або яке не визнано банкрутом, та/або яке не перебуває на стадії ліквідації.

Як отримати Грант від EU4Business для мікробізнесу?

Переглянути відео

b4_img b4_img_mob
Крок №1

Підприємець має заповнити заяву на порталі Дія. На етапі заповнення заяви підприємець має вже чітко знати, на які напрями він планує використати кошти мікрогранту. В заяві, окрім основної інформації про своє підприємство, підприємець має вказати такі важливі дані:

  • показники діяльності підприємства до війни (станом на 01.01.2022) та під час бойових дій (станом на 01.01.2023);
  • розмір річного доходу, середньооблікова кількість штатних працівників та сума сплаченого єдиного соціального внеску;
  • рівень завданих майну підприємства пошкоджень та руйнувань;
  • чіткі напрями використання коштів мікрогранту відповідно до переліку дозволених видів витрат та з урухуванням заборонених видів витрат.
Переможці кожного з конкурсів визначатимуться в автоматичному режимі на рейтинговій основі на підставі таких основних критеріїв: рівня постраждалості від війни, потенціалу для відбудови та якості заходів з відновлення діяльності мікропідприємства.

ЯК ВКАЗАТИ ПОКАЗНИКИ ПІДПРИЄМСТВА:

Показники діяльності підприємства мають бути внесені до заяви з офіційної звітності підприємства. Дуже важливо вказати їх вірно, оскільки на їх підставі буде розраховуватись рейтинг підприємств під час конкурсного відбору. У разі успішного проходження конкурсного відбору показники діяльності підприємства, вказані у заяві, будуть перевірятись з даними офіційної звітності у відділенні уповноваженого банку і у випадку їх невідповідності, мікропідприємство втратить право на отримання мікрогранту та подальшу участь у Програмі.

ЯК ВКАЗАТИ ПОШКОДЖЕННЯ:

Для підтвердження пошкоджень або руйнувань майна мікропідприємства, підприємець-претендент при заповненні заяви має завантажити фотографії, які будуть підтверджувати цей факт.

В подальшому при проходженні перевірки в уповноваженому банку підприємець має надати оригінали документів, що підтверджують право власності/користування на таке майно/приміщення, та/або факт пошкодження або руйнування майна.

ЯК ВКАЗАТИ НАПРЯМИ ВИКОРИСТАННЯ ГРАНТУ:

У заяві на участь у Програмі підприємець має чітко вказати напрями використання коштів мікрогранту.

В залежності від обраних напрямів визначається рейтинг підприємства. У зв'язку з цим, підприємство не може змінювати обрані напрями після подання заяви.

Крім цього, обрані напрями мають бути підтвердженні інформацією про предмет закупівлі та його ринкову вартість, яка має бути представлена під час візиту до уповноваженого банку для перевірки документів та відкриття рахунку.

Крок №2

Заява підприємця, заповнена на порталі Дія, передається до обраного підприємцем уповноваженого банку для перевірки його ділової репутації, кредитної історії та зв'язку з групою пов'язаних контрагентів, учасниками якої не можуть бути юридичні особи, а лише фізичні особи-підприємці.

У разі підтвердження уповноваженим банком бездоганної ділової репутації підприємця, його позитивної кредитної історії та відсутності зв'язку з групою пов'язаних контрагентів, учасниками якої є юридичні особи, інформація про таке підприємство передається до Фонду розвитку підприємництва для участі його у рейтингуванні та визначенні переможців конкурсу. В протилежному випадку, підприємство виключається з конкурсного відбору, про що Фонд розвитку підприємництва повідомляє його через портал Дія.

АНАЛІЗ ДІЛОВОЇ РЕПУТАЦІЇ:

При перевірці ділової репутації підприємства уповноважений банк з відкритих державних реєстрів аналізує таку інформацію: наявність у власників підприємства справ про шахрайство, банкрутство, санкції, кримінальних справ, податкового боргу, належність власника до політично значущих осіб.

АНАЛІЗ КРЕДИТНОЇ ІСТОРІЇ:

Аналіз позитивної кредитної історії проводиться лише за двома критеріями: відсутність поточної простроченої заборгованості тривалістю не більше 30 календарних днів у сумі, що не перевищує 1 000 грн., та відсутність простроченої заборгованості тривалістю не більше 90 календарних днів за весь час діяльності підприємства у сумі, що не перевищує 1 000 грн.

АНАЛІЗ ГРУПИ ПОВ’ЯЗАНИХ КОНТРАГЕНТІВ:

Група пов'язаних контрагентів (ГПК) визначається уповноваженим банком згідно з вимогами Інструкції про порядок регулювання діяльності банків в Україні, затвердженої постановою Правління НБУ від 28 серпня 2001 року № 368 (зі змінами).

Крок №3

Проведення автоматичного рейтингування Фондом розвитку підприємництва на підставі таких критеріїв: рівень постраждалості підприємства від бойових дій, потенціал для відновлення підприємства та якість заходів з його відновлення.

До рейтингування допускаються мікропідприємства, які отримали позитивний результат перевірки уповноваженого банку на предмет ділової репутації, кредитної історії та зв'язку з ГПК, учасниками якої не можуть бути юридичні особи.
Рейтингування мікропідприємства відбувається за простою та прозорою процедурою на підставі інформації, вказаній у заяві, про показники діяльності підприємства, завданні пошкодження та руйнування, а також про напрями використання мікрогранту.

Жодних розрахунків чи підготовки бізнес-планів робити не потрібно.

step_03_pc step_03_mob

Дізнайся про алгоритм розрахунку рейтингу підприємства

За результатами проведеного рейтингування Фонд розвитку підприємництва визначає переможців конкурсу та повідомляє їх через портал Дія шляхом надсилання відповідного повідомлення, тому у межах зазначеного періоду уважно слідкуйте за такою інформацією.

Протягом 15 календарних днів підприємець-переможець конкурсу має звернутись до відібраного ним уповноваженого банку для здійснення таких дій:

  • проходження перевірки даних, вказаних у анкеті, на підставі оригіналів відповідних документів;
  • відкриття рахунок підприємцю для подальшого зарахування коштів мікрогранту за умови позитивних результатів проведеної перевірки;
  • укладення договору про надання гранту між уповноваженим банком та підприємцем.
Крок №4

Зустріч підприємця з уповноваженим банком протягом 15 календарних днів з дати отримання повідомлення від Фонду розвитку підприємництва про проходження конкурсного відбору для проведення перевірки, відкриття рахунку та укладення договору про надання гранту.
Уповноважений банк проводить перевірку таких аспектів:

  • показників діяльності підприємства на підставі даних офіційної фінансової звітності;
  • намірів цільового використання коштів гранту на підставі інформації про предмет закупівлі та його ринкову вартість (якщо вартість предмету закупівлі перевищує 1 000 євро з ПДВ (у гривні за курсом на дату оцінки), підприємець має надати 3 (три) цінових порівняння у вигляді скан-копій з інтернет-сторінок постачальників, цінових пропозицій або рахунків;
  • відсутності податкового боргу;
  • інформації про зв’язок з групою пов'язаних контрагентів, учасниками якої є фізичні особи-підприємці, для упередження ситуації можливого порушення Програми, коли грант зможе отримати два і більше підприємців, які входять до однієї ГПК, що заборонено умовами Програми.

У разі позитивних результатів перевірки уповноважений банк має здійснити такі кроки:

  • відкрити рахунок підприємцю для подальшого зарахування коштів мікрогранту;
  • укласти з підприємцем договір про надання гранту.
Крок №5

Зарахування Платежу І у розмірі 80% від суми мікрогранту на відкритий рахунок підприємця протягом 5 банківських днів з дати укладення договору про надання гранту для подальшого фінансування заходів з відновлення мікропідприємства.

Крок №6

Фінансування підприємцем заходів з відновлення свого мікропідприємства відповідно до обраних напрямів використання коштів мікрогранту.
Фінансування заходів з відновлення підприємства за рахунок коштів Платежу І мікрогранту відбувається на підставі оригіналів відповідних платіжних документів шляхом цільового перерахування коштів мікрогранту уповноваженим банком на рахунок постачальника товарів, робіт, послуг, які були зазначені у заяві на участь у Програмі. У випадку невідповідності цілей фінансування з вказаними у заяві, платіж уповноваженим банком не санкціонується.

Фінансування заходів з відновлення підприємства за рахунок коштів Платежу І мікрогранту відбувається по мірі необхідності, але не пізніше ніж через 30 календарних днів з дати їх зарахування на рахунок підприємства. У разі невикористання коштів мікрогранту протягом зазначеного терміну, кошти Платежу І підлягають поверненню до ФРП.
За рахунок коштів мікрогранту покривається вартість товарів, робіт, послуг без податку на додану вартість (ПДВ), який має оплачуватись мікропідприємцем за рахунок власних коштів.
Крок №7

Підтвердження цільового використання коштів Платежу І мікрогранту для отримання Платежу ІІ (20% від суми мікрогранту). Для отримання коштів Платежу ІІ мікрогранту підприємець має прозвітувати про цільове використання коштів Платежу І мікрогранту. Для цього він має надати Уповноваженому банку документальні підтвердження оприбуткування та використання у своїй господарській діяльності придбаних за кошти мікрогранту товарів, роботів, послуг. Вимоги до переліку документальних підтверджень залежать від типу активів, які придбавались за кошти мікрогранту:

  • для підтвердження факту оприбуткування та введення в експлуатацію основних засобів підприємець має надати Уповноваженому банку видаткову накладну та фотографії, що демонструватимуть використання активу у господарській діяльності мікропідприємства;
  • для підтвердження факту приймання робіт або послуг – акт виконаних робіт або наданих послуг, підписані Постачальником та мікропідприємством;
  • підтвердження факту цільового використання всіх інших обігових коштів здійснюється на підставі копій платіжних інструкцій або виписок з рахунку, якими володіє Уповноважений банк і в даному випадку від підприємця більш нічого не вимагається.
Підтвердження цільового використання коштів Платежу І мікрогранту відбувається по мірі необхідності, але не пізніше ніж через 60 календарних днів з дати їх зарахування на рахунок підприємства. Після сплину цього терміну, кошти Платежу І вважаються такими, що були використані не за цільовим призначенням, що є підставою для їх повернення у повному обсязі з одночасним виключенням такого підприємця з Програми мікрогрантів.
Крок №8

Фінансування заходів з відновлення підприємства за рахунок коштів Платежу ІІ мікрогранту. Послідовність дій підприємця за цим кроком аналогічна порядку фінансування заходів з відновлення мікропідприємства, описаному в Кроці №6

Крок №9

Підтвердження цільового використання коштів Платежу ІІ (20% від суми мікрогранту). Послідовність дій підприємця за цим кроком аналогічна порядку підтвердження цільового використання коштів Платежу І, описаному в Кроці №7 за виключенням випадку, коли Платіж ІІ в повному розмірі використовується для часткової компенсації вартості заходів з відновлення, які були профінансовані за рахунок власних коштів мікропідприємства. В такому випадку, для підтвердження використовуються аналогічні документи, що і для Платежу І.

Подати заявку на порталі ДІЯ

logo_2_1 Подати заявку