Головна мета грантової підтримки – відновлення діяльності мікропідприємців на територіях України, що найбільше постраждали від бойових дій та були деокуповані, а також посилити стійкість мікробізнесу в умовах війни з усіх інших регіонів України.
Відбір відбуватиметься в межах трьох конкурсів (прийом заявок триватиме протягом двох тижнів по кожному конкурсу з моменту оголошення):
Перший конкурс
для відбору 250 мікропідприємців, які зареєстровані та провадять діяльність в найбільш постраждалих від війни областях:
Прийом заявок: 08.08.2023 – 21.08.2023
Другий конкурс
для відбору 250 мікропідприємців, які зареєстровані та провадять діяльність на деокупованих територіях:
Прийом заявок: 22.08.2023 – 04.09.2023
Третій конкурс
для відбору 250 мікропідприємців, які зареєстровані та провадять діяльність в усіх областях України, крім тимчасово окупованих територій
Прийом заявок: 05.09.2023 – 18.09.2023
Підприємець має заповнити заяву на порталі Дія. На етапі заповнення заяви підприємець має вже чітко знати, на які напрями він планує використати кошти мікрогранту. В заяві, окрім основної інформації про своє підприємство, підприємець має вказати такі важливі дані:
ЯК ВКАЗАТИ ПОКАЗНИКИ ПІДПРИЄМСТВА:
Показники діяльності підприємства мають бути внесені до заяви з офіційної звітності підприємства. Дуже важливо вказати їх вірно, оскільки на їх підставі буде розраховуватись рейтинг підприємств під час конкурсного відбору. У разі успішного проходження конкурсного відбору показники діяльності підприємства, вказані у заяві, будуть перевірятись з даними офіційної звітності у відділенні уповноваженого банку і у випадку їх невідповідності, мікропідприємство втратить право на отримання мікрогранту та подальшу участь у Програмі.
ЯК ВКАЗАТИ ПОШКОДЖЕННЯ:
Для підтвердження пошкоджень або руйнувань майна мікропідприємства, підприємець-претендент при заповненні заяви має завантажити фотографії, які будуть підтверджувати цей факт.
В подальшому при проходженні перевірки в уповноваженому банку підприємець має надати оригінали документів, що підтверджують право власності/користування на таке майно/приміщення, та/або факт пошкодження або руйнування майна.
ЯК ВКАЗАТИ НАПРЯМИ ВИКОРИСТАННЯ ГРАНТУ:
У заяві на участь у Програмі підприємець має чітко вказати напрями використання коштів мікрогранту.
В залежності від обраних напрямів визначається рейтинг підприємства. У зв'язку з цим, підприємство не може змінювати обрані напрями після подання заяви.
Крім цього, обрані напрями мають бути підтвердженні інформацією про предмет закупівлі та його ринкову вартість, яка має бути представлена під час візиту до уповноваженого банку для перевірки документів та відкриття рахунку.
Заява підприємця, заповнена на порталі Дія, передається до обраного підприємцем уповноваженого банку для перевірки його ділової репутації, кредитної історії та зв'язку з групою пов'язаних контрагентів, учасниками якої не можуть бути юридичні особи, а лише фізичні особи-підприємці.
У разі підтвердження уповноваженим банком бездоганної ділової репутації підприємця, його позитивної кредитної історії та відсутності зв'язку з групою пов'язаних контрагентів, учасниками якої є юридичні особи, інформація про таке підприємство передається до Фонду розвитку підприємництва для участі його у рейтингуванні та визначенні переможців конкурсу. В протилежному випадку, підприємство виключається з конкурсного відбору, про що Фонд розвитку підприємництва повідомляє його через портал Дія.
АНАЛІЗ ДІЛОВОЇ РЕПУТАЦІЇ:
При перевірці ділової репутації підприємства уповноважений банк з відкритих державних реєстрів аналізує таку інформацію: наявність у власників підприємства справ про шахрайство, банкрутство, санкції, кримінальних справ, податкового боргу, належність власника до політично значущих осіб.
АНАЛІЗ КРЕДИТНОЇ ІСТОРІЇ:
Аналіз позитивної кредитної історії проводиться лише за двома критеріями: відсутність поточної простроченої заборгованості тривалістю не більше 30 календарних днів у сумі, що не перевищує 1 000 грн., та відсутність простроченої заборгованості тривалістю не більше 90 календарних днів за весь час діяльності підприємства у сумі, що не перевищує 1 000 грн.
АНАЛІЗ ГРУПИ ПОВ’ЯЗАНИХ КОНТРАГЕНТІВ:
Група пов'язаних контрагентів (ГПК) визначається уповноваженим банком згідно з вимогами Інструкції про порядок регулювання діяльності банків в Україні, затвердженої постановою Правління НБУ від 28 серпня 2001 року № 368 (зі змінами).
Проведення автоматичного рейтингування Фондом розвитку підприємництва на підставі таких критеріїв: рівень постраждалості підприємства від бойових дій, потенціал для відновлення підприємства та якість заходів з його відновлення.
До рейтингування допускаються мікропідприємства, які отримали позитивний результат перевірки уповноваженого
банку на предмет ділової репутації, кредитної історії та зв'язку з ГПК, учасниками якої не можуть бути юридичні особи.
Рейтингування мікропідприємства відбувається за простою та прозорою процедурою на підставі інформації,
вказаній у заяві, про показники діяльності підприємства, завданні пошкодження та руйнування, а також про напрями використання мікрогранту.
Жодних розрахунків чи підготовки бізнес-планів робити не потрібно.
Дізнайся про алгоритм розрахунку рейтингу підприємства
За результатами проведеного рейтингування Фонд розвитку підприємництва визначає переможців конкурсу та повідомляє їх через портал Дія шляхом надсилання відповідного повідомлення, тому у межах зазначеного періоду уважно слідкуйте за такою інформацією.
Протягом 15 календарних днів підприємець-переможець конкурсу має звернутись до відібраного ним уповноваженого банку для здійснення таких дій:
Зустріч підприємця з уповноваженим банком протягом 15 календарних днів з дати отримання повідомлення від Фонду розвитку підприємництва про проходження конкурсного відбору для проведення перевірки, відкриття рахунку та укладення договору про надання гранту.
Уповноважений банк проводить перевірку таких аспектів:
У разі позитивних результатів перевірки уповноважений банк має здійснити такі кроки:
Зарахування Платежу І у розмірі 80% від суми мікрогранту на відкритий рахунок підприємця протягом 5 банківських днів з дати укладення договору про надання гранту для подальшого фінансування заходів з відновлення мікропідприємства.
Фінансування підприємцем заходів з відновлення свого мікропідприємства відповідно до обраних напрямів використання коштів мікрогранту.
Фінансування заходів з відновлення підприємства за рахунок коштів Платежу І мікрогранту відбувається на підставі оригіналів відповідних платіжних документів шляхом цільового перерахування коштів мікрогранту уповноваженим банком на рахунок постачальника товарів, робіт, послуг, які були зазначені у заяві на участь у Програмі. У випадку невідповідності цілей фінансування з вказаними у заяві, платіж уповноваженим банком не санкціонується.
Підтвердження цільового використання коштів Платежу І мікрогранту для отримання Платежу ІІ (20% від суми мікрогранту). Для отримання коштів Платежу ІІ мікрогранту підприємець має прозвітувати про цільове використання коштів Платежу І мікрогранту. Для цього він має надати Уповноваженому банку документальні підтвердження оприбуткування та використання у своїй господарській діяльності придбаних за кошти мікрогранту товарів, роботів, послуг. Вимоги до переліку документальних підтверджень залежать від типу активів, які придбавались за кошти мікрогранту:
Фінансування заходів з відновлення підприємства за рахунок коштів Платежу ІІ мікрогранту. Послідовність дій підприємця за цим кроком аналогічна порядку фінансування заходів з відновлення мікропідприємства, описаному в Кроці №6
Підтвердження цільового використання коштів Платежу ІІ (20% від суми мікрогранту). Послідовність дій підприємця за цим кроком аналогічна порядку підтвердження цільового використання коштів Платежу І, описаному в Кроці №7 за виключенням випадку, коли Платіж ІІ в повному розмірі використовується для часткової компенсації вартості заходів з відновлення, які були профінансовані за рахунок власних коштів мікропідприємства. В такому випадку, для підтвердження використовуються аналогічні документи, що і для Платежу І.